Aktualności
Rozliczenia Tarczy 2.0
W drugim etapie to Mikroprzedsiębiorcy w swojej bankowości elektronicznej będą mieli udostępniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Etap ten rozpocznie się od 19 stycznia i potrwa do 28 lutego
2022 r. Po upływie tego terminu formularz będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji co do zasady niemożliwe.
Należy pamiętać, że Beneficjenci muszą złożyć wniosek w czasie trwania okresu właściwego dla swojego sektora, w ramach którego otrzymały subwencję. Po upływie wskazanych okresów formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
W trzecim etapie - w kwietniu 2022 r. - PFR wyda przedsiębiorcom jedną z trzech decyzji, tj.:
- decyzję określającą kwotę subwencji podlegającą zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
- decyzję wzywającą do zwrotu całej subwencji albo
- decyzję informującą beneficjenta o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej zwolnieniu z obowiązku zwrotu. Wówczas PFR poprosi beneficjenta o dalsze wyjaśnienia.
Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.
Regulamin oraz wszystkie niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dla mikrofirm i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 dostępne będą na stronie internetowej www.pfr.pl
pełen komunikatów dotyczących wdrożenia procesu umorzeń Tarcza 2.0